Het stafteam

Maak kennis met het vaste team aan stafleden van deze school (zie hieronder weergegeven). Naast dit team van stafleden werken we met flexibele krachten en experts in de school.


Eri Lieke van Alphen de Veer

Ik werk sinds een jaar of 12 in het basisonderwijs en ben opgeleid als Montessoridocent. Het basisidee van Sudburyonderwijs heeft veel gemeen met wat Maria Montessori beschreven heeft; hoe belangrijk vrijheid, interactie met verschillende leeftijden en intrinsieke motivatie zijn om tot ontplooiing te komen. Ik werk nu twee jaar in het democratisch onderwijs. Naast mijn passie voor ontwikkeling (ook die van mijzelf) ben ik moeder van een dochter van 5 jaar. Op Sudburyschool Harderwijk ben ik onder andere bezig met het schrijven van blogs, activiteiten vanuit het spelgezelschap, yogales en het voeren van gesprekken.


Reinier Bosch

Ik ben inmiddels meer dan tien jaar werkzaam in het democratisch onderwijs en heb nu zo’n vijf jaar ervaring met Sudbury scholen. Ik ben in het bezit van een Pabo diploma en een VO-bevoegdheid voor Wiskunde. Op verzoek van en in samenwerking met studenten, ondersteun ik op een Sudbury manier hun doelen. Als staflid vind ik het belangrijk om een goed voorbeeld te zijn in de gemeenschap. Verder werk ik graag samen met studenten en stafleden om onze school leuker en meer van onszelf te maken.


ChristelChristel Hartkamp

Al sinds 2002 ben ik betrokken bij democratisch onderwijs in Nederland en zeer goed bekend met de werking van deze school, door mijn ervaring met de voorloper van deze school: De Kampanje Sudburyschool (2007-2014). Ook heb ik meerdere Sudbury workshops in de verenigde staten en Europa gevolgd en heb andere Sudbury scholen bezocht. Daarnaast hebben mijn eigen kinderen dit onderwijs gevolgd vanaf hun 8e en 10e jaar, en heb ik ook als moeder de ervaring met dit onderwijs en wat het heeft gedaan voor mijn eigen, nu volwassen, kinderen.

Ik ben opgeleid als Geoloog en gepromoveerd. Ik heb ruim 15 jaar gewerkt in de olie-industrie. Op dit moment ben ik in de beginfase van een nieuw promotieonderzoek naar de uitkomsten van dit soort scholen.

Ik ben auteur van het boek: De Kampanje Sudbury Valley School in Nederland. Daarnaast heb een hoofdstuk geschreven in het engelse boek ‘Knowmad Society’ (ed. door John Moravec). Ik geef regelmatig lezingen in zowel binnen- als buitenland.


PeterPeter Hartkamp

Sinds 2012 ben ik, samen met mijn vrouw, betrokken bij scholen gebaseerd op het Sudbury model. Ik heb meerdere scholen bezocht, waaronder de Sudbury Valley School in Massachussetts en de Jerusalem Sudbury School in Israel. Vanaf het begin heb ik me ingezet om begrip te kweken voor dit type scholen. Mijn ervaringen en inzichten heb ik onlangs opgeschreven in een boek: “het gedwongen onderwijs voorbij”. Naast staflid op school ben ik lid van de council van de European Democratic Education Community en bezoek veel conferenties.

Van oorsprong ben ik opgeleid tot mijnbouwkundig ingenieur. Naast de school werk ik als strategie consultant.


display528Pim Monquil

In 2011 ben ik voor het eerst in aanraking gekomen met democratisch onderwijs als student. Ik heb 1,5 jaar op Sudburyschool De Kampanje doorgebracht, en ben ook betrokken geweest bij de oprichting van Sudburyschool Harderwijk.

Daarnaast ben ik lid van de EUDEC en zet ik mij op Europees niveau in om democratisch onderwijs als haalbaar alternatief geaccepteerd te krijgen. Ook ben ik zelfstandig ondernemer.


Sandra Weerman

Ik ben sinds 1998 werkzaam in het onderwijs en altijd op zoek geweest naar iets anders dan gewoon voor de klas staan. Zo heb ik onder andere les gegeven in de buitenwijken van Londen, heb ik gewerkt op een school voor vluchtelingenkinderen gewerkt in Zeewolde en op een school voor VSO ZMOK-MLK in Ermelo.Met heel veel plezier en passie heb ik meegeholpen met het oprichten van Sudburyschool Harderwijk en werk ik nu als staflid.

Mijn zoon heeft op de Sudbury School De Kampanje in Amersfoort gezeten. Daar heb ik voor het eerst kennis gemaakt met de werking van een democratische school en de enorme meerwaarde hiervan ervaren.

Ik ben in het bezit van akte Speciaal Onderwijs (gedragsspecialist) en Master of Education (onderwijsinnovatie).


Staf worden? >>>