Ons stafteam bestaat uit

Eri Lieke van Alphen de Veer

Mijn naam is Eri Lieke van Alphen de Veer. Ik werk sinds een jaar of 14 in het (basis)onderwijs en ben opgeleid als Montessoridocent. Het basis idee van Sudburyonderwijs heeft veel gemeen met wat Maria Montessori beschreven heeft; hoe belangrijk vrijheid, interactie met verschillende leeftijden en intrinsieke motivatie zijn om tot ontplooiing te komen. Op deze school zijn deze belangrijke ingrediënten aanwezig. Ik werk nu ruim 4 jaar in het democratisch onderwijs. Naast mijn passie voor ontwikkeling (ook die van mijzelf) ben ik moeder van een dochter van 7 jaar. Ook zij gaat met plezier naar Sudburyschool Harderwijk waar ze vooral geniet van haar ‘schoolgenoten’ en het deelnemen aan de gezamenlijke verantwoordelijkheid voor een plek waar iedereen zich thuis kan voelen.

Peter Hartkamp

Mijn reden om me in onderwijs te verdiepen was onze dochter die op haar 8ste aangaf liever dood te zijn dan naar haar traditionele school te gaan. Hierdoor heb ik me de afgelopen 18 jaar, me naast mijn werk als strategie en transitie consultant, onophoudelijk bezig gehouden met onderwijs. Eerst met het opzetten van een democratische school, daarna met de Sudburyschool De Kampanje en nu met Sudburyschool Harderwijk. De school vind ik één van de fijnste plekken om te werken. Wat me vooral blijft fascineren is wat kinderen kunnen en hoe ze zich ontwikkelen wanneer ze als volwaardig mens behandeld worden.

Christel Hartkamp-Bakker

Op mijn 10e jaar heb ik een diepe interesse ontwikkeld voor stenen en fossielen. Ik ben na school Geologie gaan studeren en daarna gepromoveerd. Toen onze oudste dochter (Zie verhaal Peter Hartkamp) gedemotiveerd van school thuiskwam heb ik me altijd afgevraagd hoe het kan dat kinderen in deze tijd zo depressief van school kunnen worden. Mijn nieuwe passie is dan ook nu in de sociale wetenschappen en sinds kort verdiep ik me in de onderliggende motivatie en leertheorieën die onder het model van deze school liggen. Ik denk dat ik met de meer dan 16 jaar ervaring als staf en oprichter van dit soort scholen me met recht een veteraan mag noemen.

Sandra Weerman

Het aangaan van uitdagingen is iets wat structureel terugkeert in mijn leven. Met mijn onderwijsachtergrond heb ik meer gedaan dan alleen voor de klas staan. Het oprichten van deze school is daar een goed voorbeeld van. Verder heb ik verschillende opleidingen gevolgd zoals die van Special Educational Needs en Master Pedagogiek Leren & Innoveren. Staflid zijn op deze school is voor mij een uitdaging, hard werken, een feest, elke dag anders en vooral genieten.